Monday, March 12, 2012

مصاحبه‌ی خانم سها دادفر با بابک رادبوی برای برنامه‌ی فارسی بی بی سی



او روزنامه‌نگار، مستندساز، کارگردان هنری و در حال حاضرمدیر هنری مجله "بدون" است. این مجله از سال ۲۰۰۴ به زبان انگلیسی در نیویورک منتشر می‌شود و به طور مشخص به هنر و فرهنگ خاورمیانه می‌پردازد.
روی دیوار چند شماره‌ پراکنده‌ از نشریات فارسی‌زبان نصب شده است.
به عقیده بابک رادبوی، ایرانیانی که در سال‌های دهه ۱۳۶۰ کتابخانه‌های‌شان را در ایران جا گذاشتند و به اروپا و آمریکا مهاجرت کردند، در یک وجه کلی به همدیگر شباهت داشتند: آرمانگرایی.
او می‌گوید: "همین آرمانگرایی باعث می‌شد که نسل گذشته کتاب‌ها و نشریات واحدی را بخواند. پس از اینکه آنها به ناچار، بخشی از کتابخانه‌های شخصی خود را نابود کردند و بعد یا از کشور خود خارج شدند یا همراه با دفن آن کتاب‌ها آرام آرام جذب زندگی شدند، در واقع بخشی از خاطرات خود را فراموش کردند و به این ترتیب فاصله‌ها آغاز شد."
با کلیک بر روی لینک پایین  در این مورد بیشتر بخوانید






5 comments:

Mehdi Marashi said...

سلام بر دوست گرامی آقای رادبوی عزیز! آمدیم تبریک نوروزی بگوییم دیدم چقدر تبریک بدهکارم: چاپ دوردست‌ها، بابک و بدون و... برایتان در سال جدید شادی و تندرسیت آرزو می‌کنم. به امید دیدار و سال خوبی داشته باشید

lili said...

لطفا این لینک رو ببینید واطلاع رسانی کنید
https://www.facebook.com/events/371013666276085/

فروشگاه اینترنتی said...

جوالنان ما باید از کتاب و کتابخوانی بی بهره نشوند و بتواند راهی مستقیم و پربار از دانش و هدف بزرگی پیروی کند و راه های زندگی خود را برای موفقیت بیشتر بپیماید
فروشگاه اينترنتی
https://www.baneh.com
باسپاس

9th class notes said...

I like your work
9th class notes'
http://notes.com.pk/category/notes/9th-class-notes/

9th class notes said...

Lovely work
http://notes.com.pk/category/notes/9th-class-notes/