Sunday, November 13, 2005

* سگ وسنگ *

جهت رفع خستگی ، بر ساحلی، قدم زنان ، سیگاری روشن کردم . سخت رفع خستگی میکردم که بناگاه سگی گریخته از بند خداوند خویش کینه توزانه بسویم حمله ورشد.اینجانب که حداقل از سگهای متمدن آمریکائی یک چنین انتظاری نداشتم، نا باورانه مشتی کلمات و اصوات نوازشگرانه نثارش کردم که شاید کارگر افتد و از خر شیطان پیاده شود.از بخت بد، نه تنها آرام نگرفت بلکه بر آتش غضب اش نیز افزوده شد.اینجانب با تمام اکرام واحترامی که به سگ های آمریکائی قائل هستم بقصد دفاع از خود، به شیوهُ مقابله با سگ های وطنی متوسل شدم .یعنی وانمود به برداشتن سنگی از زمین نمودم،که این کار شعله ُ خشم جناب سگ را دوچندان کرد،و کینه توزانه حلقهُ محاصره را به دورم تنگ تر نمود،که اگر از فرصتی استفاده نمی کردم و سیگار را به صورتش پرت نمی کردم و خود را به داخل اتوبوس نمی رساندم و در را نمی بستم، حسابم پاک پاک بود.از داخل اتوبوس تفس نفس زنان در حا لی که شاهد جنگ زرگری خانم چاقالوی آمریکائی با سگش بودم به چند نتیجهُ اخلاقی رسیدم :
الف - آمریکائی ها شاید موشک های کروز و بمب های ناپالم به هر جائی پرتاپ کرده باشند، ولی تا کنون هیچ سنگی به سوی هیچ سگی پرتاب نکرده اند!
ب - سگهای آمریکائی با سنگ بطور عا م وقلوه سنگ پرتاپ شده ُ ناگهانی از جائی و درد سوزناک آن بطور خاص نا اشنا هستند!
پ - در فرهنگ آمریکائی ، مجموعهُ پسر بچه ، سنگ ، و سگ هیچگونه معادله ای نمی سازد!

6 comments:

Anonymous said...

salm va khaste nabishi
dastet dard nakone jaleb bood.

Anonymous said...

سلام . انگار با هر نوشته ای از شما خاطره ای در من زنده ميشود . برادر خانمم تازه آمده بود اينجا . ديدن اينهمه سگهای مختلف و اهلی با فروشگهای مختلف و متنوع خاص آنها نظرش را جلب کرده بود .....روزی گفت : من در اينجا آدمهای بی صاحب زياد ديدم ولی ...سگ و گربه ی بی صاحب نديدم . شاد و سر فراز باشيد.

Anonymous said...

سلام من خيال ميکردم يونان هستی حالا از امريکا اشتباه در اومدم

aamout said...

علي جان سلام و خوشحالم كه آشنايي خوبي با هم پيدا كرديم. قربانت يوسف

Anonymous said...

salam dost aziz web galabe daree
man ham vy jorayee ham zabon hasteem albatee agee fozole nabashee mikastam baporsam shoma malee kodom yak az shahr haya shomaml garbe iran hasted man ka malee tabriz am vagoya shma to holand hasteed man ham sachhar mah bad azamee holand hastam chon dayem ongast shayad bashnasenash onham malee tabriza nadir ya shop ham to baljek daree !! bahar hal baman ham sarbazan albatee fakr namikonam badardat bokoree chon tagreban darmored ashgoo godayee ashoo dal shakastee mana
falan bay یورول مییاسان باش وردا منه ده گینه گلرم خداحافیظ

Anonymous said...

سلام علی جان. ممنونم. اما اسم من غیاثی هست و نه قیاسی. مخلص.